Egy nem mindennapi utazó blog.

Keep Moving

Szlovéniában síeltünk, télen is varázslatos!

2018. január 28. - mbazsi

Nyáron jártunk először Szlovéniában és egy csodálatos hetet töltöttünk itt, nagyon megragadott minket a táj szépsége és a helyiek vendégszeretete. Megfogadtuk, hogy amint lehet visszatérünk, és erre nem is kellett olyan sokat várni. A síelés szervezésekor, nem volt kérdés az uticél, egyből a szlovén terepeket kezdtük el rangsorolni.

A Budapesttől 470 km-re (4,5 óra) lévő Krvavec-re (2016-ban és 2017-ben Szlovénia legjobb síterepe) esett a választásunk, ahol egy 30 km hosszú pályarendszer várja a téli sportok szerelmeseit.

Sok helyen voltunk már csúszni és Krvavec is egy nagyon jó választásnak bizonyult. Hozta a francia vagy osztrák síterepek minőségét, nagy előnyei pedig, hogy vállalható közelségben van, megfizethető árú, és kimagasló a szlovén vendégszeretet.

Természetesen most sem maradhatott el az utazós videó, reméljük kedvet kaptok egy kis kiruccanáshoz.

Aki teheti pályaszállást foglaljon, a hegyre néző kilátás mellett nagy előnye, hogy a bemelegítés után rögtön lehet csúszni a felvonókhoz, megspórolva a reggeli/esti autókázást, parkoló foglalást, átöltözést stb. Mi a teljesen felújított Hotal Rozka-ban foglaltunk szállást csak ajánlani tudjuk. Hozta a neten feltüntetett minőséget, nagyon komfortos és a félpanziós ellátás is teljesen rendben volt.

A síközpont legmagasabb pontja 1971 méter, ezáltal szezonban a hó szinte garantált, és ha mégsem esne kellő csapadék, akkor a - minden pályán megtalálható - hóágyúk segítik a jó minőségű pályák kialakítását.

A kezdőknek egy könnyű lejtő van kialakítva a pályarendszer alján, a profiknak kellően széles, bevállalósaknak pedig a szűzhavas pályák és a félcső, valamint a boardercrosspálya biztosítják a felhőtlen szórakozást.

Aki nem szeretne síelni, az is megtalálja a számításait, mivel több túraútvonal és egy szánkópálya, illetve sífutópálya is található itt. Vagy be lehet ülni a hütték napozóágyaiba és egy forró ital mellett élvezni a tájat, a napsütést és a síelők látványát.

A síelést követően bepótoltuk a nyári programból kimaradt Savica vízesést és a Zelenci Nemzeti Parkot. Csodás látványt nyújt mindkettő, úgyhogy aki teheti mindenképpen nézze meg.

Valamint jártunk a Bohinji és Bledi tónál, ezekről részletesen írtam a nyári posztban (ITT), a téli időszak annyiban más, hogy kopárabb a táj, viszont kevesebb a turista és ezáltal romantikusabb a hangulat.

Összességében elmondhatjuk, hogy ismét nem okozott csalódást Szlovénia. Visszatérünk!

Kövess minket a Youtube-on!

Ha pedig kérdésed van, írj nyugodtan kommentet vagy email-t (viragediting@gmail.com), amint tudunk válaszolunk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.01.29. 11:12:59

25 éve voltam Krajnszka Gorán, wired: Union sör, pizza, aranyfuxot venni. Tired: a szálloda.