Egy nem mindennapi utazó blog.

Keep Moving

A legnépszerűbb úti cél: Málta (videó és 7+1 tipp)

2017. június 07. - mbazsi

A napsütéses Málta, ahol mindenki megtalálja a számításait.

Nem fogok hosszú listákat írni, hogy miket érdemes megnézni és hogy hol érdemes szállást foglalni ezt úgy gondolom már sokan megtették előttem.

Inkább nézzétek meg az alábbi kedvcsináló videót, amit most májusban forgattunk ezen a csodálatos helyen.

Itt találtok egy Térképet a videóban szereplő helyekről.

Illetve adok egy pár tippet, ami tényleg nagy segítség lehet azoknak, akik Máltára látogatnak.

1. Tavasszal is szuper Málta bár a víz picit hideg, viszont a tökéletes utazási időpont az október, amikor már viszonylag kevés a turista, kellemes a víz és az időjárás is (nyáron tömegnyomor és borzasztó meleg van).
  2. A tömegközlekedést, ha lehet kerüljétek, viszont ha mindenképpen azzal szeretnétek közlekedni használjátok a helyi tömegközlekedés applikációját, ami a BKK futárhoz hasonlóan megmondja merre tart a ti járatotok (a buszmegállókban lévő menetrendet szinte fölösleges nézni).
  3. Sokat meg tudtok spórolni az Entertainer alkalmazás használatával (iOS, Android), ami egyszeri kb. 10 Euro befizetése után különböző kuponokat ad vendéglátóipari egységekbe (1-et fizet 2-t kap), szabadidős programokra (akár 50% kedvezmény) stb. Már az első használatnál visszajön az ára.
  4. A Merlin a legolcsóbb autóbérlő a szigeten és még kauciót sem kérnek.Több magyar is dolgozik náluk, így a kommunikációval sem lehet gond, valamint házhoz is hozzák a kiválasztott gépjárművet.
  5. Javaslom az automataváltós autó bérlését, ami nagyban megkönnyíti a sofőr dolgát. Mivel itt nem a megszokott oldalon van a kormány, így a váltás inkább bénázás mint rutin feladat, illetve a közlekedés önmagában is elég trükkös tud lenni.
  6. A beláthatatlan útszakaszon dudálj bátran, jelezd hogy jössz, bevett helyi szokás.
  7. Gozo (A Máltai-szigetcsoport részét képző szigetek egyike) kihagyhatatlan program. A helyiek elmondása szerint, olyan volt Málta is 30 éve mint Gozo most, gyönyörű.

7+1 Nemzeti ételük a nyúl és a kolbász, viszont egyik sem egy nagy eresztés, sokkal inkább a friss tengeri herkentyűket érdemes kipróbálni.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemcsak vasárnap 2017.06.07. 22:21:50

Málta tényleg csodálatos, főleg tavasszal, amikor még nincs túl meleg. Érdemes lehet pár napra autót is bérelni, hogy a félreesőbb helyekre is eljusson az ember, de tömegközlekedéssel is sokminden elérhető. Nincsenek nagy távolságok. Szerintem kb. 10 nap mindenképpen kell, hogy jól bejárja az ember, plusz pár nap a strandolásra és búvárkodásra. Európa legszebb öblei és merülőhelyei is itt vannak.

Behajtó70 2017.06.07. 22:22:14

2005-ben voltam Máltán. Akkor egyetlen fa volt rajta. A kaja ehetetlen. A garnélák belezve sehol nem voltak. Akkora szemét volt Valettán, hogy ha eldobtunk volna egy szemeteszsákot, nem találtuk volna meg. Gozo jobb, de csak a nagy szigethez képest. A víz egy áramlat miatt augusztusban is max 16 fokos.

A Captain Morgan (ha jól emlékszem) bandával kirándultunk egyet hajón, az azur öbölre fizettünk be, de nem ment be az öbölbe, mert azt mondták, sokan vannak. Déltől négyig a tengeren horgonyoztunk, árnyék nélkül szénné égtünk, nem volt hova elbújni a nap elől. Mondták, fürödjünk, de a vízbe bele lehet fagyni.

Szóval: Málta szar hely. Most pedig még migránsokkal is tele van.

De persze jószorakozást!

Behajtó70 2017.06.07. 22:24:07

@Behajtó70: most látom autókázást javasol itt valami okos. Csakszólok: jobbkormányos az ország, elképesutően szűk utcakkal. Kalandos kifizetni az okzott kárt, ha netán elcseszünk valamit.

Nemcsak vasárnap 2017.06.07. 22:27:03

Azt nem értem, miért írja a cikk, hogy a tömegközlekedést kerülni kell (hacsak nem azért, mert sokat késnek, vagy egyszerűen kimarad 1-1 járat). Vallettában egyenesen kötelező kipróbálni: a régi Bedford buszok csodálatosak, mint egy időutazás. Remélem még azok járnak. Én is sokat használtam őket, mert a városban sokkal egyszerűbb volt.
A jobbkormányos vezetés elsőre furcsa, de mivel alig vannak az utakon, ezért első élménynek, gyakorlásnak tökéletes. Londonban "elveszíteni a szüzességet" sokkal rémisztőbb.

Behajtó70 2017.06.07. 22:32:02

@Nemcsak vasárnap: alig vannak az utakon? Esetleg az egyfőre jutö autók számát volnál kedves megnézni? És még a népsűrűséget? Legalábbis augusztusban brutál tömeg volt az utcákon, mindenhol.

Nemcsak vasárnap 2017.06.07. 22:39:49

@Behajtó70: Mindenhol kalandos autót bérelni, nem a jobb oldali kormány miatt, hanem mert nem feltétlenül ismered a helyi vezetési szokásokat, nem tudod felvenni a ritmust. Mindenhol el lehet baltázni és bérelt autóra sehol nem kellemes fizetni. Nekem 15 perc után semmi gondot nem okozott a jobbkormányos vezetés és az sem, hogy a körforgalomban a másik irányba kell fordulni. Szóval aki tud egy kicsit is vezetni és ODAFIGYEL, annak semmi baja sem lesz. Én pl. Palermóban sokkal inkább be voltam tojva a forgalomtól. Máltán semmi ilyet nem éreztem. Ha nagyon be vagy csinálva a vezetéstől, akkor full biztosítást kell kötni (én is mindig ezt csinálom, biztos ami biztos). Mi kaptunk GPS-t is a kocsiba (friss helyi térképpel feltöltve), mindig teljesen jól navigált. A szűk utcákba nem kell kocsival bemenni, előtte le kell rakni. Mellesleg olyan szűket nem találtunk, ahol a kocsi ne fért volna el. Még a tükröt se kellett behajtani :)
A szigetek elhelyezkedése miatt "migránsok" ott mindig is voltak. Ezt előre lehetett tudni. Én 2010. májusban voltam, akkor is tele volt és akkor sem zavart. Nem hiszem, hogy most sokkal rosszabb lenne.

Nemcsak vasárnap 2017.06.07. 22:42:57

@Behajtó70: Mi májusban voltunk, és nem volt vészes. Annak ellenére, hogy nagy a népsűrűség, kevés autó volt az utakon. Vallettából (az öbölpartról) 25 perc alatt jutottunk el az északi kompkikötőig. Háromszor is megtettük az utat, (kétszer mentünk Gozo-ra, egyszer Comino-ra) és mindhárom alkalommal gyorsan tudtunk haladni.

recklamal 2017.06.08. 00:15:11

@Nemcsak vasárnap: Te vagy egy nagy időutazó, 2011 től új buszok vannak.

Nemcsak vasárnap 2017.06.08. 00:16:40

@recklamal: Akkor nekem mázlim volt, hogy pont akkor mentem (2010), amikor még a régi "tragacsokkal" lehetett közlekedni.